Als ondernemer steek je het liefst alle tijd in je bedrijf om je concurrenten voor te blijven en besteed je het liefst zo min mogelijk tijd aan de administratie. Door gebruik te maken van bedrijfssoftware kun je acht uur tijdwinst per maand behalen, veel efficiënter werken én voorblijven op je concurrentie.

Een slimme koppeling van cloud software zorgt ervoor dat je kostbare tijd bespaart, die je vervolgens in je onderneming kunt stoppen. Je kunt tot wel acht uur in de maand besparen! In dit artikel leg ik je uit hoe je als slimme ondernemer tijd bespaart en concurrentievoordeel pakt, om zoveel mogelijk uit je onderneming te halen.

Efficiëntie verhogen door cloud software

Je blijft je concurrenten voor door ze sneller af te zijn, maar hoe doe je dat? Wanneer je gebruikmaakt van verschillende bedrijfssoftware kun je eraan denken om deze te koppelen. Door de software te koppelen, bespaar je tijd omdat de software onderling informatie uitwisselt. Hierdoor hoef je als gebruiker niet langer de gegevens los in te voeren in de verschillende systemen, maar wordt dit dus al grotendeels voor je geregeld. Dit is slim en efficiënt ondernemen. Dan kun je je aandacht weer meer richten op andere (belangrijkere) zaken.

Tijd winnen op financiële administratie

Uit onderzoek blijkt dat een gemiddelde MKB ondernemer twee dagen per maand kwijt is aan de financiële administratie. Door gebruik te maken van een koppeling van bedrijfssoftware kun je als ondernemer acht uur besparen. Je wint op een eenvoudige manier dus één hele dag per maand die je aan je onderneming kunt besteden. Best gunstig.

Automatisch factureren

Een koppeling die je als ondernemer sowieso kunt maken, onafhankelijk van de branche waarin je actief bent, is die tussen facturatieprogramma en boekhoudsoftware. Het opstellen, versturen, verwerken en controleren van facturen kost een gemiddelde ondernemer al gauw vier uur in de maand. Door een koppeling te maken tussen de programma’s behaal je al een flinke tijdwinst. De afhandeling van de facturatiestroom gebeurt automatisch. Je hoeft facturen niet meer te controleren en over te nemen in je boekhouding. Het enige dat je zelf nog moet doen is de facturen goedkeuren

Klantvragen efficiënt beantwoorden

Waar je ook flink tijd op kunt besparen is het beantwoorden van klantvragen. Hoe doe je dit? Met support software. Support software geeft je de mogelijkheid inkomende mailtjes van klanten snel te beantwoorden. Het handmatig verwerken van vragen van klanten en leveranciers kost veel tijd. Je kunt deze tijd verkorten door je CRM software te integreren met  boekhoudsoftware. Doordat je in het CRM programma alles centraal hebt opgeslagen, heb je altijd op de hoogte van wijzigingen in bijvoorbeeld contactgegevens. Hierdoor voorkom je dus onnodig contact over verkeerde leveringen. Ook kan een ingebouwd ticketsysteem helpen om klantvragen te organiseren en dus sneller te beantwoorden.

Koppeling webshop en kassa software

​Wanneer je naast een fysieke winkel ook een webwinkel hebt, maak je hoogstwaarschijnlijk al gebruik van een koppeling tussen je webwinkelsoftware en je boekhoudprogramma. Maar je kunt de webshop software daarnaast ook aan het kassasysteem koppelen. Je behaalt met deze koppeling op verschillende gebieden een voordeel. Zo wordt de voorraad van je webwinkel automatisch bijgewerkt als je een artikel verkoopt en de boekhouding wordt ook gelijk bijgewerkt. Je hoeft de voorraad niet langer handmatig bij te houden waardoor je extra tijd bespaart.

Efficiëntie verhogen betekent acht uur tijdwinst

Door een slimme koppeling van verschillende bedrijfssoftware heb je eenvoudig acht uur tijd bespaard. Allemaal kostbare tijd die je als ondernemer het liefst in je onderneming steekt om je concurrenten voor te blijven en meer uit je bedrijf te kunnen halen. Dus waar wacht je nog op? Implementeer deze tips binnen je bedrijfsstrategie en werk efficiënt zodat je acht uren tijd wint! Wil je meer informatie vinden over het aanbod van bedrijfssoftware? Check dan bijvoorbeeld even het Appwiki App Center.

 


Facturatieprogramma

onFact is een eenvoudig te gebruiken facturatieprogramma voor ZZP en MKB dat uitbreidbaar is met gratis apps volgens de benodigdheden van uw bedrijf.

sharepoint intranet

Overall, we feel that Involv stands out for an impressive combination of a well-rounded product, quick implementation and excellent value – Clearbox Consulting